HTML

hotaru

my own reality

Friss topikok

  • Moksa: Remélem, az a zh kifogástalan lett, ráadásul a BGF-es diploma is meg lesz! (2012.11.13. 01:58) párhuzam
  • Moksa: Szia, "elveszett" kis báránykám! Egyátalán nem akarlak mellőzni szokásos észrevételeim elhagyásáva... (2012.11.13. 01:54) eredmények
  • Moksa: @IsabelII: türelemmel kivárom azt a sztorit. egyszer csak megjavul a belépési lehetősége?! (2012.05.01. 00:09) igen!
  • Moksa: @o.l.: örülök, hogy te is megszólaltál... nem először, olyan bölcsességeket írsz, idősebb barátaid... (2012.04.03. 22:44) forgatag
  • IsabelII: @o.l.: igen, mi is gyűjtöttük a kupakokat valamire - hát csak abba a kis időbe telik, míg odaviszi... (2012.03.15. 12:07) közösen

2012.02.10. 14:20 o.l.

lehetetlen

sokan mondják, hogy nem lehet, hogy valami lehetetlen. rengeteg különböző közmondás, szólás és akár művészeti alkotás hirdeti ezt, mint az igét, utolsó mentsvárat a bajban lévőknek.

 

képtelenség, hogy létezik az el nem érhető, a meg nem valósítható, a létre nem hozható, a lehetetlen – de akkor most miről is beszélünk?

szerintem létezik. ebben a percben számos olyan dolog van, aminek lehetetlenségéről bizonyosságom megdönthetetlen, ha másért nem, hát azért, mert e nélkül maga a fogalom és így ez a gondolatsor sem létezne.

filozófiai fejtegetések helyett azonban lássuk, hogy mi is az, ami szerintem most semmiképpen sem valósulhat meg.

nem fogok felkelni az ágyból és nem megyek ki a két lábamon a konyhába szendvicsért. még csak a sólámpáig sem jutok el, amit néhány éve karácsonyra kaptam szüleimtől, és most ott világít az asztalon. lekapcsolni ma nem én fogom. de ne menjünk ennyire messzire. hiszen itt van nekem egy közel három kilós laptop. felemelni? még két kézzel sem. és ha most itt teremne egy francia, japán vagy kínai ember, biztos, hogy lehetetlen lenne velük beszélgetnem, hiszen nem ismerem a nyelvüket, még az általános közös nevezőn, angolul sem beszélek jól.

most ezt gondolom. és mi volt régebben? emlékszem, úgy öt vagy hat éves lehettem, mikor nagymamámmal sétáltunk az udvaron és én akkor szomorúan arra gondoltam, hogy én sosem fogok megtanulni írni, olvasni, és járni.

aztán ez elkezdett megdőlni. jött az iskola, és én addigra már majdnem folyékonyan olvastam. az írás is hamar ment, igaz a „z” betűnél lázadtam. meg sem próbáltam leírni, de már azt mondtam, nem tudom. annyira cifrának és bonyolultnak tűnt, lehetetlennek tartottam, hogy valaha is képes legyek rá. végül, már az órának vége volt és már a kabát is rajtam volt, mikor a szüleim és a tanárnő kedvessége meggyőzött, hogy legalább egy esélyt adjak a dolognak. az eredmény egy tökéletes „z” lett a munkafüzet csíkos lapján.

lehetetlen létezik. de leginkább csak addig a pillanatig, amíg el nem döntöttem, hogy ezen változtatok. onnantól lehetőséggé vált. a lehetőségből pedig idővel, kitartással és munkával – valóság kerekedhet.

o.l.

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://hotaru.blog.hu/api/trackback/id/tr904090206

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

IsabelII 2012.02.10. 18:04:41

végül mégis ezzel tudtam bejönni, tehát nincs lehetetlen:-)
Borzasztó jól kitaláltad a témát, egészen eredeti.
Én már kevés dolgot tartok lehetetlennek, inkább korlátokat szabok, de ez koromnál fogva érthető. Sok minden nem volt "lehet", és ez sokszor saját magamnak, téves hitvilágomnak köszönhető. Azt hiszem, ha sikerülne néhány korlátomat ledöntenem, nekem sem lenne több lehetetlen-em.

Moksa 2012.02.11. 00:20:47

nem is értem, hogy miért a lehetetlennel kezdted témád? hiszen gyakorló agykontrollos vagy, ez kizárja pesszimizmusod, sőt képessé tesz a fizikai testedből való kilépésre, kívülről szemlélhesd önmagad! ám ha ez csak utalás a kezdetekre, akkor helyén van a dolog! Moksa, az általános és rejtett "művésznevem" a neten. a hinduizmusból vettem a kifejezést! további ilyen jó munkákat várok tőled: Taita

IsabelII 2012.02.16. 08:56:49

az agykontroll tanfolyamon optimizmust tanulunk, de!
megismerve alfa-, sőt thétavilágunkat, meg még azon túl is, a megismerés kezdetén jut az ember igazán zűrzavaros területre. ha az ember nemcsak az egyszerű programozási gyakorlatokat végzi el ELÉRHETŐ célokért, hanem tovább lép, egy ideig nem tud saját belvilágában eligazodni - idő kell! ha van egy elég nagy alapprobléma, az agykontroll felerősíti - nem a problémát, hanem az érzést, hogy nem nyugodtunk bele, elhittük a csodát, ami jórészt a Bibliában következett csak be. például hogy a vak ember látni kezdett az isteni (jézusi) erő hatására, a béna elindult, sőt a holt is fölkelt. azt mondta Jézus: a te hited ment meg! mekkora hit kell ma, hogy felálljunk?
fizikai problémákat fentről nem tudnak kezelni - sokszor igenis bele kell nyugodni, a hangsúly azon van, hogy nem mindegy, milyen mentalitással nyugszunk bele sorsunkba.
a lényeg tehát az, hogyan tudjuk elfogadni, élni a kapott teherrel. hány vak ember csinál csodadolgokat? hány láb- és kéz nélküli fest gyönyörűségeket?
(nincs kizárva a csoda sem!, ami esetleg éppen a teljes belenyugvás és hit után következik be!)
süti beállítások módosítása